jak dbać o mocne plecy

Ból pleców nie daje Ci spokoju? Zmień to!

Źle dobrany fotel, zbyt długie siedzenie w tej samej pozycji, garbienie się, mało aktywny tryb życia – wszystko to przyczynia się do bólu pleców w czasie pracy w pozycji siedzącej, np. przy komputerze. Możesz temu skutecznie zapobiec!

Kilka ćwiczeń i nawyków przydatnych w codziennym życiu pozwoli Ci zadbać o mocne plecy i zdrowy kręgosłup.

JAK SIEDZIEĆ PRZY KOMPUTERZE, ABY UNIKNĄĆ BÓLU PLECÓW?

  1. Zacznij od dobrania odpowiedniej wysokości fotela. Dzięki temu Twoje plecy będą się o wiele mniej męczyć. Jeśli siedzisz na odpowiedniej wysokości, unikasz garbienia się, podwijania miednicy, unoszenia barków, nadmiernego wyciągania szyi i rąk. Wysokość fotela, wbrew pozorom, ma bardzo duże znaczenie. Jeżeli dobierzesz ją dobrze, siedzisz wyprostowany, miednica ustawia się prawidłowo, opuszczone luźno barki nie powodują skurczy szyi oraz zmęczenia przedramion.
  2. Równie ważne są częste przerwy, zwłaszcza jeżeli dłużej siedzisz w jednej pozycji. Pamiętaj – ból wynikający ze złej kondycji stawów, mięśni i ścięgien może bardzo utrudnić życie. Wykonuj raz na godzinę proste ruchy i ćwiczenia rozciągające. 
  3. Pamiętaj, że prawidłowa postawa podczas pracy przy biurku to połowa sukcesu. Jej zachowanie, razem z regularnymi ćwiczeniami pozwoli zmniejszyć ryzyko wystąpienia bólu pleców i innych dolegliwości.

Poznaj inne sposoby na wzmocnienie pleców w lipcowej Modzie na Zdrowie i książce „Mocne plecy. Jak się ustawić na całe życie” Frédérica Sroura i Emmanuelle’a Teyrasa.

Udostępnij

Autor Porady

Frédéric Srour, Emmanuelle Teyras
Frédéric Srour, Emmanuelle Teyras
Kinezyterapeuta i ergonomista, Rysowniczka

Frédéric Srour jest kinezyterapeutą i ergonomistą. Przyjmuje pacjentów i doradza firmom w zakresie ergonomii. Jest także nauczycielem i instruktorem. Emmanuelle Teyras jest rysowniczką, rysuje dla czasopism i do reklam. Tworzy też książki dla dzieci i komiksy.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz