Brakuje Ci hormonu szczęścia? Radzimy, jak zwiększyć poziom dopaminy!

Dopaminę popularnie nazywa się hormonem szczęścia. Reguluje emocje, nastrój i pomaga walczyć ze stresem. Chcesz, by w Twoim organizmie było więcej dopaminy? Skorzystaj z naszej porady:

 

Jak zwiększyć poziom dopaminy?

 

  • Jedz banany! Wytwarzają substancję, która jest naturalnie występującą formą dopaminy.
  • Wzbogać dietę w przeciwutleniacze! Wybieraj warzywa i owoce, na przykład: czerwoną fasolę, jagody, żurawinę, karczochy, śliwki i truskawki.
  • Ogranicz spożywanie produktów bogatych w cukier i tłuszcze nasycone. Tłuszcze nasycone zmniejszają poziom dopaminy. Zatykają tętnice i żyły, co zwiększa ryzyko występowania chorób serca.
  • Zmień poranny nawyk i zacznij pić kawę bezkofeinową. Kofeina pobudza neuroprzekaźniki w mózgu. Czasowo zwiększa poziom serotoniny, ale po chwilowym impulsie następuje zmniejszenie poziomu dopaminy.
  • Batony zastąp migdałami i słonecznikiem.

 

Jaki jest najprostszy i najskuteczniejszy sposób? Zakochaj się! Najwięcej dopaminy organizm wytwarza w fazie zauroczenia drugą osobą.

Udostępnij

Autor Porady

Porada Dnia
Porada Dnia

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz