Chcesz poprawić kondycję i odporność organizmu? Pamiętaj o tym drobnym szczególe!

Zadbaj o regularne zasypianie przez cały rok, a będziesz odporniejszy na infekcje w okresie jesienno-zimowym. Respektowanie rytmu okołodobowego i zegara biologicznego ułatwia naszemu organizmowi radzenie sobie ze zmianami pór roku i zmniejsza ich negatywy wpływ na nasz organizm.

Jak zadbać o dobry sen? – 6 kroków

1. Nie kładź się spać z pełnym żołądkiem. Kolację jedz 2-3 godziny przed snem.
2. Zadbaj o dobre wywietrzenie pokoju. Także w zimie.
3. Nie wykonuj intensywnego treningu tuż przed snem. Pobudzenie utrudni Ci zaśnięcie.
4. Ureguluj swój wewnętrzny zegar biologiczny – dbaj o to, aby kłaść się spać i wstawać mniej więcej o tej samej godzinie.
5. Zadbaj o wyciszenie w godzinach wieczornych. Pomóc może joga, lekka książka (polecamy pozycje z księgarni Mody na Zdrowie!) lub gorąca kąpiel.
6. Zainwestuj w dobrą opaskę na oczy spania, a Twój sen będzie bardziej efektywny. Całkowite odcięcie od światła w trakcie snu poprawia jego jakość.

Więcej porad dotyczących zdrowego trybu życia znajdziesz w lipcowym numerze Mody na Zdrowie. Znajdziesz go w najlepszych aptekach!

Udostępnij

Autor Porady

Izabela Dobrowolska
Izabela Dobrowolska

Doktor nauk biologicznych, absolwentka Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska UŚ. Posiada również dyplom dietetyka. Pracuje naukowo i jako nauczyciel akademicki na WBiOŚ UŚ, a także współpracuje z Szwedzkim Uniwersytetem Nauk Rolniczych (SLU) w Umeå.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz