dieta

Dbaj o figurę zimą! Podpowiadamy, na co musisz zwrócić uwagę!

Nowy Rok hucznie rozpoczęty? Postanowienia zapisane na kartkach? Większość społeczeństwa co styczeń planuje rzucić palenie, zacząć biegać i… zrzucić zbędne kilogramy. Oto porada:

 

Jak dbać o figurę zimą?

 

  • Postanowienie noworoczne w okresie zimowym powinno zostać nieco zmodyfikowane. Zimą raczej nie powinno się zaczynać kuracji odchudzającej. Postanowienie powinno być więc nieco inne: nie przytyję zimą!
  • Zaprzyjaźnij się z zupami – rozgrzewają organizm i tuczą zdecydowanie mniej niż porcja schabowego z kapustą.
  • Jedz regularnie. Wygłodzony organizm domaga się zawsze większej porcji niż potrzeba, chce dostać coś „na zapas”.
  • Postaw na ciepłe śniadania i rozgrzewające przyprawy: imbir, chili lub, bardziej patriotycznie, chrzan.
  • Suplementuj witaminę słońca! Brak promieni słonecznych wpływa na poziom serotoniny, melatoniny i właśnie witaminy D w organizmach. Serotonina to hormon szczęścia, jego niedobór objawia się rozdrażnieniem, spadkiem samopoczucia oraz… chęcią na małe co nieco – słodycze lub chipsy. Jedną z funkcji witaminy D, o której latem może nie pamiętamy, jest udział w redukcji tłuszczu.
  • Opuść kanapę i wyjdź z cieplutkiego domu! Spacery w słoneczny zimowy dzień, narty i łyżwy, kryte korty i pływalnie to samo zdrowie.

 

Zima to czas, w którym wielu z nas zaokrąglają się brzuszki. Nie jest łatwo kontrolować wagę w tym okresie. Mimo to warto spróbować i zadbać o swoją figurę!

Udostępnij

Autor Porady

Jan Matul
Jan Matul

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz