kuchnia

Dwanaście potraw w wersji light, czyli jak odchudzić Święta

Podczas Świąt potrawy nabierają symbolicznego i rytualnego znaczenia. Przygotowując dania, kontynuuje się wielopokoleniowe tradycje. Trudno więc zmienić menu na chudsze i zdrowsze. Może warto pomyśleć o modyfikacji składu lub sposobu przygotowywania. Oto porada:

 

Jak odchudzić tradycyjne potrawy świąteczne?

 

  • Odpowiadasz za przygotowanie świątecznych słodkości? Dodaj do nich mniej niż w przepisie cukru, miodu i bakalii. Zwykły cukier możesz zastąpić brzozowym. Zrezygnuj z polewy czekoladowej. Zastąp ją zwykłym cukrem pudrem. Pieczesz sernik? Dodaj chudy twaróg.
  • Zimne dania dopraw zdrowymi olejami – oliwą z oliwek, olejem rzepakowym, lnianym czy tym z pestek winogron.
  • Schowaj patelnię, otwórz piekarnik. Rybę, zamiast smażyć, upiec albo ugotuj na parze. Unikaj również panierowania. Do bigosu dodaj chudsze gatunki mięs.
  • Ostrożnie z alkoholem. Likiery zamień na wino, które warto rozcieńczać wodą. Zamiast soków, przy posiłkach pij wodę lub herbatę – najlepiej zieloną.

 

Więcej o odchudzaniu świątecznych potraw przeczytasz w najnowszym numerze Mody na Zdrowie.

Udostępnij

Autor Porady

Moda na Zdrowie
Moda na Zdrowie

"Moda na Zdrowie" to miesięcznik, który propaguje zdrowy styl życia. Jego redaktorzy od 2003 roku piszą o zdrowiu, dietetyce, urodzie, ekologii, kuchni oraz sporcie. Znajdziecie go co miesiąc w najlepszych aptekach.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz

Przepisz znaki z obrazka do pola poniżej

Udowodnij, że jesteś człowiekiem - przepisz tekst z obrazka