magnez

Jak magnes przyciągaj… magnez! Oto porada dotycząca pierwiastka!

Zbilansowana dieta to podstawa każdej kuracji odchudzającej. Dobierając jadłospis, warto zwrócić uwagę nie tylko na kalorie, ale i na składniki odżywcze. Czy w Twojej diecie jest magnez? Sprawdź! To bardzo ważny pierwiastek. Oto porada:

Dlaczego warto przyjmować magnez?

 

  • Między 30. a 40. rokiem życia szczególnie jesteśmy narażone na braki tego pierwiastka, bowiem praca zawodowa połączona z wychowywaniem dzieci są zwykle powodem silnego stresu, a ten zmniejsza poziom magnezu w organizmie. Z kolei po 40. roku życia zaczynamy mieć problemy z koncentracją, co też wymaga suplementacji tym składnikiem. Warto więc zrobić badania i skonsultować się z lekarzem. Jeśli braków magnezu nie da się uzupełnić naturalnie, medyk dobierze odpowiedni suplement.
  • Naturalnym źródłem magnezu są nasiona roślin strączkowych i słonecznika, ciemne pieczywo, orzechy, migdały, kiełki, banany. Z podjadaniem nasion i orzechów powinnyśmy jednak uważać, bo oprócz magnezu zawierają również spore ilości tłuszczu, a ten jest kaloryczny.

 

Więcej porad dotyczących zdrowej diety znajdziecie w czerwcowym numerze „Mody na Zdrowie” – www.modanazdrowie.pl .

Udostępnij

Autor Porady

Magdalena Makarowska
Magdalena Makarowska
Biotechnolog, dietetyk, pasjonatka kuchni roślinnej

Autorka poradników o zdrowym odżywianiu z serii „ Jedz pysznie , chudnij cudnie", właścicielka gabinetu Centrum Natura w Łodzi. Pasjonatka diet roślinnym , organizatorka warsztatów nt. zdrowego żywienia dla dorosłych i dzieci.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz