jak zapobiec tyciu z wiekiem

Metabolizm zmienia się z upływem lat. Zobacz, jak ograniczyć tycie z wiekiem

Od lat pokutuje mit, że im jesteśmy starsi, tym większe prawdopodobieństwo, że przytyjemy. Faktycznie, z wiekiem nasz metabolizm zwalnia, ale to nie on jest przyczyną dodatkowych kilogramów.

Odpowiada za nie natomiast brak aktywności fizycznej oraz złe nawyki żywieniowe. Czy można coś na to poradzić? Oczywiście!

Jak zapobiec tyciu z wiekiem?

1. Podkręć tempo metabolizmu – codziennie dbaj o aktywność fizyczną i wartościowe produkty spożywcze.

2. Kontroluj poziom hormonów. Zatrzymanie wody w organizmie jest efektem spadku poziomu progesteronu, wzrost stężenia androgenów – sprzyja brzusznemu typowi otyłości.

3. Zwracaj uwagę na jakość i wielkość posiłków, ich zróżnicowanie i bogactwo w składniki odżywcze. Małe porcje, celebrowanie posiłków to podstawa. Szybciej poczujesz sytość, zjesz mniej i będziesz się czuć o wiele lepiej!23

4. Zadbaj o to, aby ilość spożywanych kalorii była dostosowana do Twojej codziennej aktywności.

5. Jeżeli chcesz schudnąć, musisz spalać więcej kalorii, niż ich dostarczasz, najlepiej ograniczając kaloryczność posiłków i ćwicząć.

6. Jedz 5 posiłków dziennie i zachowuj w miarę równe odstępy między nimi. Ostatni posiłek zapalnuj na 3 godziny przed snem.

7. Pij 1,5 litra płynów (wody mineralnej i niesłodzonych herbat ziołowych).

8. Ruszaj się na zdrowie. Systematyczny trening sprzyja figurze i przedłuża życie.

 

Więcej porad, jak zapobiec tyciu z wiekiem, znajdziesz w artykule „Przemiana” mgr inż. Izy Czajki. Polecamy!

Udostępnij

Autor Porady

Iza Czajka
Iza Czajka

Fizjolog żywienia i autorka żywieniowych poradników. Pasjonatka biegania, zwłaszcza maratonów. Opracowuje plany dietetyczne dla ultramaratończyków.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz