Jak hartować organizm

Jak zostać… morsem? Podpowiadamy, jak hartować organizm!

Na choroby w okresie zimowym naraża nas przegrzanie organizmu. Przy chłodach i mrozie mamy tendencję do ubierania się za ciepło i utrzymywania zbyt wysokiej temperatury w mieszkaniu. Lekarze ostrzegają jednak, że to prosta droga do zimowego przeziębienia, które bardzo często bierze się z przegrzania. Utrzymaniu zdrowia nie sprzyja też dieta uboga w warzywa i owoce oraz polegiwanie na kanapie zamiast regularnej porcji ruchu. Zima narzuca ostry reżim codziennej dbałości o siebie. Osłabienie wynikające z przegrzania można leczyć zimnem – ruchem na świeżym powietrzu i hartowaniem organizmu. Doskonale zdają sobie z tego sprawę ludzie zażywający lodowatych kąpieli – zwani morsami. Aby zacząć „morsować”, trzeba organizm stopniowo zahartować. Oto porada:

 

Jak hartować organizm?

 

  • Wyjdź na zewnątrz, zdejmij kurtkę i w samym dresie zrób dziesięciominutową rozgrzewkę. Po ćwiczeniach należy spryskać się wodą i szybko wytrzeć.
  • Wejdź do zimnej wody po kolana. Ile wytrzymać? Do momentu, aż zauważysz u siebie gęsią skórkę. Natychmiast się ubierz i ogrzej.
  • Polewaj stopy na przemian zimną i ciepłą wodą.
  • W celu hartowania organizmu polecany jest również naprzemienny prysznic. Pamiętaj – temperaturę wody należy obniżać stopniowo!
  • Kolejny etapem hartowania mogą być kąpiele w zimnej wodzie.
  • Postaraj się spać przy otwartym oknie.

 

Pamiętaj, by organizm hartować z głową i nigdy nie doprowadzać do wyziębienia organizmu.

Udostępnij

Autor Porady

Dorota Szadkowska
Dorota Szadkowska

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz