Jak hartować organizm

Jak zostać… morsem? Podpowiadamy, jak hartować organizm!

Na choroby w okresie zimowym naraża nas przegrzanie organizmu. Przy chłodach i mrozie mamy tendencję do ubierania się za ciepło i utrzymywania zbyt wysokiej temperatury w mieszkaniu. Lekarze ostrzegają jednak, że to prosta droga do zimowego przeziębienia, które bardzo często bierze się z przegrzania. Utrzymaniu zdrowia nie sprzyja też dieta uboga w warzywa i owoce oraz polegiwanie na kanapie zamiast regularnej porcji ruchu. Zima narzuca ostry reżim codziennej dbałości o siebie. Osłabienie wynikające z przegrzania można leczyć zimnem – ruchem na świeżym powietrzu i hartowaniem organizmu. Doskonale zdają sobie z tego sprawę ludzie zażywający lodowatych kąpieli – zwani morsami. Aby zacząć „morsować”, trzeba organizm stopniowo zahartować. Oto porada:

 

Jak hartować organizm?

 

  • Wyjdź na zewnątrz, zdejmij kurtkę i w samym dresie zrób dziesięciominutową rozgrzewkę. Po ćwiczeniach należy spryskać się wodą i szybko wytrzeć.
  • Wejdź do zimnej wody po kolana. Ile wytrzymać? Do momentu, aż zauważysz u siebie gęsią skórkę. Natychmiast się ubierz i ogrzej.
  • Polewaj stopy na przemian zimną i ciepłą wodą.
  • W celu hartowania organizmu polecany jest również naprzemienny prysznic. Pamiętaj – temperaturę wody należy obniżać stopniowo!
  • Kolejny etapem hartowania mogą być kąpiele w zimnej wodzie.
  • Postaraj się spać przy otwartym oknie.

 

Pamiętaj, by organizm hartować z głową i nigdy nie doprowadzać do wyziębienia organizmu.

Udostępnij

Autor Porady

Moda na Zdrowie
Moda na Zdrowie

"Moda na Zdrowie" to miesięcznik, który propaguje zdrowy styl życia. Jego redaktorzy od 2003 roku piszą o zdrowiu, dietetyce, urodzie, ekologii, kuchni oraz sporcie. Znajdziecie go co miesiąc w najlepszych aptekach.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz