jak zrelaksować się w kąpieli

Brakuje Ci czasu na relaks i odpoczynek? Nastrój może poprawić Ci… dobroczynna kąpiel

Codzienne obowiązki Cię przytłaczają, a zapełniony harmonogram sprawia, że brakuje Ci czasu na relaks i odpoczynek? Zadbaj o to, by znaleźć czas na kąpiel, która zneutralizuje stres i przygotuje Cię do pełnego wypoczynku podczas snu lub – gdy trzeba – pobudzi do działania.

Kąpiel to zabieg nie tylko higieniczny i pielęgnacyjny. Do utrzymania codziennej czystości lepiej nadaje się prysznic, gdyż codzienne „nurkowanie” w wannie naraża naszą skórę na poważne szkody. Ciepła i długa kąpiel pozbawia naskórek ochronnej warstwy lipidowej. Wysusza go, powoduje utratę jędrności, a w niektórych przypadkach niekorzystnie wpływa na serce i krążenie. Mimo to warto włączyć ją do cotygodniowego harmonogramu, bo niesie ze sobą wiele korzyści dla całego organizmu.

Zobacz, jak zrelaksować się w kąpieli! – 3 kroki

1. Zadbaj o odpowiednią temperaturę wody

Bardzo ważna jest temperatura – im niższa, tym bardziej orzeźwia i pobudza. 28 stopni Celsjusza to potężny bodziec, który uruchamia siły witalne. Z kolei w letniej kąpieli nie przekraczającej 37 stopni możemy doskonale się odprężyć, wyciszyć i całkowicie zapomnieć o stresach. Gorąca woda powyżej 42 stopni jest niezastąpiona, gdy jest nam zimno, przemarzliśmy w ciągu dnia, albo czujemy się przeziębieni. Działa idealnie na zmęczone po ćwiczeniach mięśni, rozluźnia nas. Tak ciepła woda sprawia, że lepiej zasypiamy.

2. Postaw na pielęgnujące dodatki

Olejki do kąpieli wzmacniają lipidową warstwę naskórka. Prawie w każdej aptece znajdziecie Bath E 45 – kompozycję ciekłej parafiny i silikonu, które doskonale łagodzą podrażnienia. Znakomitym nawilżającym kosmetykiem jest olejek Emolium. Zaś olejek Balneum zawiera naturalny, oczyszczony olej sojowy, źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3 i Omega-6. Składniki te utrzymują prawidłową strukturę płaszcza wodno-lipidowego skóry.

3. Relaksuj się na zdrowie!

Dla zwiększenia przyjemności i skuteczności kąpieli możemy dodać do wody kilka kropli naturalnego olejku aromatycznego. Tymianek zwiększa odporność organizmu na infekcje, podnosi ciśnienie i poprawia nastrój. Wigoru doda też olejek z zielonej lub czarnej herbaty, a rozmaryn zwalczy senność i rozluźni ciało. Doskonale zadziała eukaliptus, który szybko przywraca energię.

 

Więcej informacji o dobroczynnych właściwościach kąpieli przeczytasz w artykule „Piękno z kąpieli”. Zapraszamy do lektury!

Udostępnij

Autor Porady

admin
admin

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz