cholesterol

Jesteś tym, co… jesz! Radzimy, jak dbać o poziom cholesterolu!

Cholesterol kojarzy się negatywnie jako jeden z głównych czynników warunkujących rozwój choroby wieńcowej, zwiększający lepkość krwi, a tym samym ryzyko wystąpienia zawału. Ale to nie jedyne oblicze cholesterolu. Z drugiej strony jest on niezbędny do prawidłowej budowy błon komórkowych, syntezy hormonów sterydowych, płciowych, witaminy D oraz kwasów żółciowych. Jak obniżyć poziom złego cholesterolu? Jak podwyższyć poziom tego dobrego? Jak modyfikować dietę, jakie suplementy przyjmować? Oto porada:

Jak dbać o poziom cholesterolu?

 

  • Niech Twoja dieta będzie bogata w: świeże owoce i warzywa będące źródłem błonnika, witamin C, E o działaniu antyoksydacyjnym.
  • Jedz ryby, rośliny strączkowe, ciemne pieczywo, oliwę z oliwek, olej kukurydziany, sojowy, rzepakowy, ubogotłuszczowe produkty mleczne, drób bez skóry.
  • Z diety koniecznie wyłącz: produkty typu fast-food wysoko przetworzone, smalec, słoninę, słone przekąski, potrawy z gęsi, kaczki, tłusty nabiał, tłuszcze nasycone oraz słodzone napoje.
  • Z powodzeniem możesz zastosować dostępne w aptece suplementy diety o zróżnicowanym składzie – zwłaszcza te zawierające witaminy z grupy B i kwasy Omega.
  • Zwiększ aktywność fizyczną. Zacznij biegać, zapisz się na siłownię, fitness. Rzuć palenie, ogranicz spożycie alkoholu.

 

Więcej o cholesterolu przeczytasz w najnowszym numerze Mody na Zdrowie.

Udostępnij

Autor Porady

Anna Bandrowczak
Anna Bandrowczak

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz