Joga dla każdego? Radzimy, od czego zacząć!

Jakiś czas temu świat opanowała moda na jogę. Chcesz zacząć ćwiczyć jogę? Oto porada!

 

Jak ćwiczyć jogę?

 

  • Pozycja Krowa-Kot. Oprzyj się wygodnie na kolanach i dłoniach rozstawionych na szerokości ramion. Wyginaj kręgosłup. Zamknij oczy. Podnosząc głowę do góry, wdychaj powietrze przez nos. Opuszczając głowę, rób wydech również nosem. Ćwicz od 1 do 3 minut. Ćwiczenie zakończ wydechem i równoczesnym opadnięciem pośladków na pięty. Wyciągnij przed siebie wyprostowane ręce i relaksuj się pół minuty.
  • Wygięcia kręgosłupa. Usiądź pośladkami na piętach. Złącz kolana i zamknij oczy. Biorąc szybki wdech przez nos, wygnij klatkę piersiową do przodu. Wydychając powietrze przez nos, wygnij plecy do tyłu. Powtórz ćwiczenie 108 razy.
  • Usiądź na macie. Zegnij nogi w kolanach. Złącz stopy i obejmij je splecionymi palcami. Niczym motyl skrzydłami ruszaj kolanami w górę i do dołu. Pamiętaj o wyprostowanym kręgosłupie!

 

Więcej ćwiczeń i szczegółowe opisy znajdziesz w najnowszym numerze Mody na zdrowie. Pytaj w najbliższej aptece!

Udostępnij

Autor Porady

Agnieszka Maciąg
Agnieszka Maciąg

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz