suplementacja

Kiedy suplementacja jest niezbędna? Radzimy!

Zdrowie i sprawność w dużym stopniu zależą od tego, czy nasz organizm otrzyma wszystkie konieczne do prawidłowego funkcjonowania substancje odżywcze. Jednak nie zawsze nawet dobrze zbilansowana dieta jest w stanie zaspokoić zapotrzebowania na niezbędne witaminy i minerały. Oto porada:

 

W jakich sytuacjach suplementacja jest niezbędna?

 

  • W przypadku chorób metabolicznych, np. niedoczynność tarczycy wymaga suplementacji selenu,
  • przy otyłości i nadwadze – należy zwiększyć podaż witaminy D,
  • podczas w ciąży – kobiety, zgodnie z zaleceniami ginekologa, muszą przyjmować kwas foliowy,
  • przy regularnym uprawianiu sportu – wówczas zwiększa się zapotrzebowanie na składniki odżywcze związane ze zwiększonym wysiłkiem organizmu,
  • po ukończeniu 60. roku życia – osoby starsze powinny suplementować wapń i witaminę D,
  • przy anemii – należy wówczas zadbać o dodatkową podaż żelaza,
  • w stanach przemęczenia, przy braku snu – trzeba suplementować magnez,
  • przy hipercholesterolemii i stłuszczeniu wątroby – warto uzupełnić dietę o dodatkową podaż kwasów omega-3.

 

Więcej o suplementach przeczytasz w najnowszej „Modzie na Zdrowie”. Zapraszamy do lektury artykułu Ingi Kazany.

Udostępnij

Autor Porady

Moda na Zdrowie
Moda na Zdrowie

"Moda na Zdrowie" to miesięcznik, który propaguje zdrowy styl życia. Jego redaktorzy od 2003 roku piszą o zdrowiu, dietetyce, urodzie, ekologii, kuchni oraz sporcie. Znajdziecie go co miesiąc w najlepszych aptekach.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz