suplementacja

Kiedy suplementacja jest niezbędna? Radzimy!

Zdrowie i sprawność w dużym stopniu zależą od tego, czy nasz organizm otrzyma wszystkie konieczne do prawidłowego funkcjonowania substancje odżywcze. Jednak nie zawsze nawet dobrze zbilansowana dieta jest w stanie zaspokoić zapotrzebowania na niezbędne witaminy i minerały. Oto porada:

 

W jakich sytuacjach suplementacja jest niezbędna?

 

  • W przypadku chorób metabolicznych, np. niedoczynność tarczycy wymaga suplementacji selenu,
  • przy otyłości i nadwadze – należy zwiększyć podaż witaminy D,
  • podczas w ciąży – kobiety, zgodnie z zaleceniami ginekologa, muszą przyjmować kwas foliowy,
  • przy regularnym uprawianiu sportu – wówczas zwiększa się zapotrzebowanie na składniki odżywcze związane ze zwiększonym wysiłkiem organizmu,
  • po ukończeniu 60. roku życia – osoby starsze powinny suplementować wapń i witaminę D,
  • przy anemii – należy wówczas zadbać o dodatkową podaż żelaza,
  • w stanach przemęczenia, przy braku snu – trzeba suplementować magnez,
  • przy hipercholesterolemii i stłuszczeniu wątroby – warto uzupełnić dietę o dodatkową podaż kwasów omega-3.

 

Więcej o suplementach przeczytasz w najnowszej „Modzie na Zdrowie”. Zapraszamy do lektury artykułu Ingi Kazany.

Udostępnij

Autor Porady

Inga Kazana
Inga Kazana

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz