Jak przyrządzić łososia

Makaron, imbir, cukinia… – oto pyszne dodatki do łososia!

Ryby to źródło kwasów omega-3 oraz innych wartościowych składników. Warto jeść je minimum raz w tygodniu. Brakuje Ci pomysłu na smaczne podanie ryby? Oto nasza porada:

Jak przyrządzić łososia

Jak przyrządzić łososia?

 

  • Składniki: 2 łyżki świeżego imbiru startego na tarce, 2 łyżki oleju sezamowego, 4 łyżki sosu sojowego, 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę, 2 łyżki tajskiej pasty Tom Yum (*opcjonalnie, jeśli nie macie – można pominąć), 2 filety z łososia ze skórą (każdy ok. 150–200 g), 200 g makaronu soba (*makaron z mąki gryczanej), 1 mała cukinia pocięta w cienkie paski (np. na mandolinie), sól i świeżo mielony pieprz do smaku, czarny (lub jasny) sezam do posypania.
  • Przygotowanie: w miseczce mieszamy imbir, sos sojowy, olej sezamowy, czosnek i pastę Tom Yum (jeśli używamy). Kawałki łososia zanurzamy w marynacie, odkładamy na osobny talerz na kilka minut, ewentualnie solimy i pieprzymy do smaku. Rozgrzewamy nieprzywierającą patelnię, kładziemy na niej łososia, skórą do dołu. Smażymy ok. 5–6 minut, następnie odwracamy (skóra powinna być ładnie zarumieniona i chrupiąca), smażymy 2 minuty. Makaron soba gotujemy według instrukcji na opakowaniu. Ściągamy usmażonego łososia z patelni, odkładamy. Na tę samą patelnię wykładamy cukinię, przesmażamy minutę, ściągamy. Następnie kładziemy na patelnię makaron, zalewamy marynatą, przesmażamy, mieszając. Na talerze nakładamy makaron soba, paski cukinii. Na wierzch kładziemy kawałki łososia. Posypujemy sezamem.

 

Życzymy smacznego!

Udostępnij

Autor Porady

Moda na Zdrowie
Moda na Zdrowie

"Moda na Zdrowie" to miesięcznik, który propaguje zdrowy styl życia. Jego redaktorzy od 2003 roku piszą o zdrowiu, dietetyce, urodzie, ekologii, kuchni oraz sporcie. Znajdziecie go co miesiąc w najlepszych aptekach.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz