Nie możesz spać i zauważyłaś, że ostatnio przybyło ci kilka kilogramów?

Pamietaj, że niedobór snu może być przyczyną nadwagi.

Mamy na to radę!

W dzisiejszych czasach wiele osób pracuje do późnych godzin. Jaki wpływ na masę naszego ciała ma zbyt krótki sen?

Badania wykazały, że przez niedobory snu, nasz organizm zaczyna wydzielać grelinę – hormon głodu. W związku z tym częściej podjadamy i … tyjemy.

Co należy zrobić, aby tego uniknąć? Oto nasze rady:

  • Nie jedz co najmniej 2h przed snem, pozwoli to uniknąć niepotrzebnej aktywności żołądka w godzinach wieczornych i nocnych.
  • Wyznacz określone godziny snu i trzymaj się ich – dzięki temu unikniesz nadmiaru lub niedoboru snu, a twój rytm dobowy będzie przebiegał prawidłowo.  
  • Unikaj drzemek – prowadzą one do zaburzenia prawidłowego cyklu snu.
Udostępnij

Autor Porady

Moda na Zdrowie
Moda na Zdrowie

"Moda na Zdrowie" to miesięcznik, który propaguje zdrowy styl życia. Jego redaktorzy od 2003 roku piszą o zdrowiu, dietetyce, urodzie, ekologii, kuchni oraz sporcie. Znajdziecie go co miesiąc w najlepszych aptekach.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz