soki

Pij na zdrowie… soki! Radzimy, po jakie napoje sięgać zimą!

Zima – kalendarzowa i astronomiczna – w pełni. To ciężki sezon dla naszych organizmów. W miesiącach zimowych mamy najmniejszy wybór świeżych owoców i warzyw, a wtedy potrzebujemy ich szczególnie dużo. Jak zatem dostarczać komórkom konieczne składniki odżywcze? Oto porada:

 

Z jakich owoców i warzyw pić soki?

 

  • „Kreując” dowolne „sokowe kompozycje”, pamiętaj, że nawet niedoceniana pietruszka, seler czy natka są skarbnicami witamin i soli mineralnych.
  • Zimą szczególnie ważna jest witamina C, której dostarczają papryka, kapusta, natka pietruszki, jarmuż czy brokuły.
  • Poza korzystnym wpływem na układ odpornościowy witamina C zmniejsza uczucie zmęczenia, co jest ważne, gdy za oknem wcześniej robi się ciemno, a my szybciej stajemy się śpiący i brakuje nam energii.

 

Eksperci przypominają – aby zapewnić sobie zdrowie, należy zjadać codziennie minimum 500 gramów owoców i warzyw, rozdzielonych na co najmniej pięć porcji. Jedną z nich może stanowić właśnie szklanka soku wyciśnięta z warzyw i/lub owoców.

Udostępnij

Autor Porady

Moda na Zdrowie
Moda na Zdrowie

"Moda na Zdrowie" to miesięcznik, który propaguje zdrowy styl życia. Jego redaktorzy od 2003 roku piszą o zdrowiu, dietetyce, urodzie, ekologii, kuchni oraz sporcie. Znajdziecie go co miesiąc w najlepszych aptekach.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz