Jak przestać podjadać nocą

Podjadanie nocą? Powiedz mu: STOP!

Kto go doświadczył, wie, że naprawdę trudno go opanować. Głód dopadający nas późnym wieczorem jest tak silny, że jesteśmy w stanie pokonać każdą przeszkodę stojącą na drodze do lodówki czy kuchennych szafek. Jak sobie z nim radzić? Oto porada!

 

Jak przestać podjadać nocą?

 

  • Ustal w miarę stałe pory posiłków (dostosowane do rozkładu dnia). Powinno być ich pięć dziennie, rozłożonych mniej więcej co trzy godziny. Śniadanie może mieć przewagę dań węglowodanowych (owsianka z owocami, jogurt z miodem i musli, słodka bułka, kanapki), ale już obiad powinien zawierać tak węglowodany, jak i białka. W kolacji powinny przeważać produkty białkowe.
  • Jeśli sięgasz po węglowodany, niech będą to te złożone. Znajdziesz je w gruboziarnistych kaszach, brązowym ryżu, pełnoziarnistym pieczywie, warzywach, nasionach roślin strączkowych. W przeciwieństwie do cukrów prostych (zawartych w słodyczach, ciastach, dżemach) wydłużają czas, kiedy czujemy sytość i nie dopuszczają do napadów głodu.
  • Nie zapominaj o dobroczynnym działaniu błonnika. Jest on składnikiem wszystkich produktów pochodzenia roślinnego, a jego cechą charakterystyczną jest to, że wypełnia żołądek, ale nie jest trawiony, tylko wydalany w niezmienionej postaci. Pokarmy bogate w błonnik zwiększają więc objętość posiłków, nie dodając im jednocześnie kaloryczności. Najwięcej błonnika znajdziesz w otrębach pszennych, brązowym ryżu, kaszach, owocach (szczególnie malinach, porzeczkach, jabłkach, awokado, grejpfrutach i pomarańczach), warzywach (pomidorach, burakach, selerze i marchwi).
  • Zastosuj triki, które mogą pomóc w walce z wieczornym obżarstwem. Naklej na lodówce dużą kartkę z odpowiednim ostrzeżeniem. Nie rób w szafkach zapasów. Wtedy, myszkując w nocy, nie natrafisz na kolejną paczkę ciastek czy czekoladowych pralinek. Przy łóżku postaw sobie kubek z herbatą – być może żołądek da się w nocy oszukać kilkoma łykami płynu.

 

Więcej informacji o nocnym podjadaniu znajdziesz w artykule w najnowszym numerze naszego zaprzyjaźnionego magazynu. Sprawdź, gdzie możesz dostać „Modę na Zdrowie”: http://modanazdrowie.pl/apteki-partnerskie/ .

Udostępnij

Autor Porady

Helena Kanik
Helena Kanik

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz