O jakich minerałach i witaminach musisz pamiętać jesienią

Suplementy diety na jesień? Radzimy, o jakich minerałach i witaminach musisz pamiętać!

Jesień to okres, kiedy organizmowi zaczyna brakować wielu potrzebnych minerałów i witamin. Skutkuje to spadkiem odporności, problemami z koncentracją, pogorszeniem kondycji włosów, skóry i paznokci, a nawet depresją. Niedawno radziliśmy, jak przyjmować suplementy, by działały skutecznie. Dziś podpowiadamy:

 

O jakich minerałach i witaminach musisz pamiętać jesienią?

 

  • Magnez bierze czynny udział w najważniejszych procesach zachodzących w organizmie. Zapewnia odpowiednią pracę układowi nerwowemu. Wzmacnia odporność organizmu na stres i chroni przed jesienną chandrą. Poprawia koncentrację i pracę mózgu. Magnez warto przyjmować w formie tabletek, jak i w postaci naturalnych produktów.
  • Cynk odpowiada za zdrowie skóry, włosów i paznokci. Jego niedobór prowadzi do powstania wyprysków, łamania się paznokci i nadmiernego wypadania włosów. Jeśli odczuwasz tego typu dolegliwości, powinnaś udać się do dermatologa. Lekarz ustali przyczynę problemu, a także zaleci spożywanie odpowiedniej dawki minerału.
  • Czym skutkuje brak witaminy A? Przemęczeniem, podatnością na zakażenia i wirusy, a także suchością skóry. Witaminę A można dostarczać organizmowi również w formie kapsułek lub w odpowiednio zbilansowanej diecie. Efekty kuracji widoczne są już po miesiącu.

 

Więcej porad dotyczących zdrowia znajdziecie w najnowszym numerze Mody na Zdrowie. Zapytaj w swojej aptece!

Udostępnij

Autor Porady

Porada Dnia
Porada Dnia

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz