Uwielbiam jeść! Co jeść, żeby schudnąć?

Wcale nie jest powiedziane, że doskonałą figurę mają jedynie osoby, które ciągle są na rygorystycznej diecie lub mają ponadprzeciętną przemianę materii. Jeśli zależy Ci na smukłej sylwetce, a jednocześnie uwielbiasz jeść, mamy dla Ciebie idealną propozycję!

Rośliny strączkowe względu na swoje wartości odżywcze, dużą zawartość białka, sycący błonnik oraz niski indeks glikemiczny zapewnią sytość, a równocześnie pozwalają obniżyć kaloryczność diety.

Jak gotować strączki?

1. Moczenie we wrzącej wodzie pozwala pozbyć się wielu substancji antyodżywczych. Suche nasiona typu ciecierzyca, groch czy fasolka należy zostawić na 12 godzin w wodzie.
2. Podkiełkowanie. Wystarczy przez 1–2 dni wymieniać kilka razy wodę, w której moczą się nasiona.
3. Gotowanie. Podkiełkowane nasiona należy ugotować w świeżej wodzie z dodatkiem kawałka glonu kombu lub kelpu oraz ziół (majeranku, kminku, kopru, cząbru).
4. Solenie. Aby uniknąć strat białka, 15 minut przed końcem gotowania należy posolić nasiona solą himalajską.
5. Zakwaszenie. Pod koniec gotowania należy dolać odrobinę octu winnego, jabłkowego lub ryżowego co zlikwiduje właściwości wzdymające nasion.
6. Łączenie. Strączki należy łączyć z warzywami nieskrobiowymi. Warto zawsze dodać łyżkę nasion słonecznika, dyni czy sezamu oraz ziarna zbóż , aby zagwarantować prawidłową wartość odżywczą dania.

Udostępnij

Autor Porady

Moda na Zdrowie
Moda na Zdrowie

"Moda na Zdrowie" to miesięcznik, który propaguje zdrowy styl życia. Jego redaktorzy od 2003 roku piszą o zdrowiu, dietetyce, urodzie, ekologii, kuchni oraz sporcie. Znajdziecie go co miesiąc w najlepszych aptekach.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz

Please type the characters of this captcha image in the input box

Udowodnij, że jesteś człowiekiem - przepisz tekst z obrazka