kiedy warto jeść jaja

Zdrowie zamknięte w skorupce? Podpowiadamy, kiedy warto jeść jaja!

Boisz się o swój cholesterol i stronisz od kurzych jaj? Niepotrzebnie! Jedno czy dwa jaja w tygodniu nie zaszkodzą, a mogą tylko pomóc! Oto porada:

 

Kiedy warto jeść jaja?

 

  • Gdy chcesz poprawić pamięć i funkcjonowanie układu nerwowego. Żółtko to nie tylko cholesterol. 60% suchej jego masy stanowią lipidy, z czego 1/3 reprezentują fosfolipidy. Lecytyna niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego, poprawiająca pamięć lepiej przyswaja się z jaja niż z soi.
  • Gdy szukasz produktów bogatych w witaminy: A, D, E oraz B2, B6, B12 – to witaminy rozpuszczalne w wodzie i tłuszczach.
  • Gdy chcesz dostarczyć do organizmu cholinę i betainę – są niezbędne do syntezy neuroprzekaźników, a tym samym komunikacji między komórkami. Przypuszcza się, że niedobory tych dwóch związków mogą warunkować rozwój raka piersi.
  • Gdy chcesz zadbać o stawy, kości i skórę. Błony jaja są źródłem kolagenu I, V, X istotnych dla prawidłowego funkcjonowania ścięgien, kości oraz skóry. Zawarte w błonach m.in. glukozamina, chondroityna podczas ośmiotygodniowej kuracji ograniczyły ból i sztywność stawów w grupie uczestników badań naukowych.

 

Bogactwo substancji zawartych w jajku pozwala na określenie go jednym z najdoskonalszych produktów żywnościowych. Umiar jest jednak wskazany we wszystkim – dlatego z rozsądkiem (co do ilości) stłucz skorupkę. Na zdrowie!

Udostępnij

Autor Porady

Moda na Zdrowie
Moda na Zdrowie

"Moda na Zdrowie" to miesięcznik, który propaguje zdrowy styl życia. Jego redaktorzy od 2003 roku piszą o zdrowiu, dietetyce, urodzie, ekologii, kuchni oraz sporcie. Znajdziecie go co miesiąc w najlepszych aptekach.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz