zmęczenie

Zmęczenie? Zapomnij o nim!

Właśnie ze snu wyrwał cię budzik. Przespałaś siedem godzin, ale nadal czujesz się zmęczona i najchętniej nie ruszałabyś się z łóżka. To być może przejściowy spadek energii i uda się ją szybko odzyskać. Czasami wystarczą niewielkie, ale konsekwentne zmiany. Oto porada!

 

Jak pokonać zmęczenie?

 

  • Zadbaj o zdrowy sen! Spróbuj się po prostu wyspać, bo być może na sen nie przeznaczasz tyle czasu, ile naprawdę tego potrzebujesz. Punktualnie się kładź i spij tak długo, jak tego potrzebuje twój organizm. Minimalna liczba godzin snu to siedem. Organizm najlepiej regeneruje się między północą a siódmą rano.
  • Jedz śniadanie! Zawsze – niezależnie od tego, jak bardzo spóźnisz się na uczelnię, do szkoły czy pracy. Śniadanie to jeden z najważniejszych posiłków, który daje siłę i energię na cały dzień. Najpóźniej powinnaś zjeść je na godzinę od pobudki. To pełnowartościowe powinno być obfite, składające się z białka, węglowodanów, a nawet tłuszczów, czyli mogą to być jajka, ser, jogurt, a także mięso. Taki posiłek pomaga utrzymać stały poziom glukozy i obniżyć poziom insuliny.
  • Pij wodę! Zastąp nią poranną kawę. Po obudzeniu masz wystarczająco dużo energii, by na wypicie małej czarnej poczekać co najmniej do dziesiątej. Jednak generalnie ogranicz picie kawy, herbaty, a zwłaszcza słodzonych napojów gazowanych na rzecz dobroczynnej wody. Średnio każdego dnia powinno to być osiem szklanek, ale nie jednym haustem, a przez cały dzień, bo woda wypita zbyt szybko przeleci przez twój organizm. Osiem szklanek wody to ilość statystyczna. Ile konkretnie jej potrzebujesz, dowiesz się, dzieląc masę swojego ciała przez osiem.

 

Więcej porad dotyczących walki ze zmęczeniem przeczytasz w marcowym numerze „Mody na Zdrowie”.

Udostępnij

Autor Porady

Anna Cebula
Anna Cebula

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz