Beta-karoten

Beta-karoten lepszy od witaminy A – sprawdź dlaczego!

Beta-karoten zapewnia świetną kondycję i dobrze rokuje prokreacyjnym zamiarom. Obecność tego związku w menu człowieka również ma duży wpływ na jego zdrowie i prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Na dodatek zapewnia piękny odcień skóry. Dlaczego warto zadbać o obecność beta-karotenu w codziennej diecie? Sprawdź – oto porada:

Dlaczego warto przyjmować beta-karoten?

  • To tak zwany prekursor witaminy A. Oznacza to, że dobrze pracujący organizm samodzielnie potrafi go przemienić w czystą i aktywną formę tej witaminy. W momencie wysycenia organizmu witaminą A proces przemian w beta-karoten się zmniejsza, co ma na celu zabezpieczenie organizmu przed toksycznym nadmiarem witaminy A.
  • Najbogatszym źródłem witaminy A są przede wszystkim produkty pochodzenia zwierzęcego, takie jak tran, wątroba, tłuste ryby, żółtka jaj, masło, ser żółty, śmietana, mleko. Ich spożywanie w nadmiarze może spowodować zwiększenie stężenia we krwi „złego” cholesterolu i przybieranie na wadze ze względu na ich wysoką kaloryczność. Dlatego zamiast po produkty bogate w witaminę A lepiej sięgać po roślinne źródła beta-karotenu.

Beta-karoten znajdziemy w żółtych i pomarańczowych warzywach i owocach. Sięgaj po marchew, dynię, bataty, pomidory, morele, melony, mango, brzoskwinie. Jest obecny także w zielonych warzywach (szpinaku, sałacie, jarmużu, brokułach, cykorii, groszku, szparagach), suszonych śliwkach i wiśniach oraz w niektórych algach.

Udostępnij

Autor Porady

Moda na Zdrowie
Moda na Zdrowie

"Moda na Zdrowie" to miesięcznik, który propaguje zdrowy styl życia. Jego redaktorzy od 2003 roku piszą o zdrowiu, dietetyce, urodzie, ekologii, kuchni oraz sporcie. Znajdziecie go co miesiąc w najlepszych aptekach.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz