Co jeść, by schudnąć

Co jeść, by schudnąć? Oto nasze podpowiedzi!

Co jeść, by schudnąć?

Takie pytanie, nie tylko wiosną zadaje sobie wiele pań. Wiele z nich rozumie, że to nie głodówka, a zbilansowana dieta prowadzi do sukcesu i wymarzonej utraty kilogramów. Co zatem jeść, by schudnąć? I to zimą, kiedy nasze organizmy pracują inaczej? Oto porady!

Zima nie sprzyja chudnięciu

Niestety – to prawda. Zima nie sprzyja chudnięciu. Wręcz przeciwnie – to właśnie podczas trwania tej pory roku przybieramy najwięcej kilogramów. Dlaczego? Sprzyjają temu przede wszystkim ograniczona, ze względu na niskie temperatury i ciężkie warunki atmosferyczne, aktywność fizyczna i podjadanie słodkości w zimowe, mroźne wieczory spędzane przed telewizorem lub z książką w ręku. Poza tym, święta również dokładają swoją cegiełkę w postaci kilku kilogramów.

Nieubłagane wskazówki

Zima się kończy, a my ze zdumieniem patrzymy na wagę – wskazówki nieubłaganie zamiast w dół, wciąż idą w górę. W okresie jesienno-zimowym warto więc zwracać szczególną uwagę na to, co jemy. Należy też włączyć do diety produkty, które przyspieszą przemianę materii i spalanie tłuszczu. Co uwzględnić w zimowym jadłospisie, by nie przytyć przez kilka mroźnych miesięcy? Co jeść, by schudnąć już teraz i nie martwić się wiosną? Oto porada!

Obowiązkowe punkty zimowego odżywiania

Co i jak jeść, by nie przytyć zimą? Oto podstawowe zasady, które należy przestrzegać:

  1. Jedz mniej, ale częściej.
  2. Jedz regularnie.
  3. Ogranicz spożywanie cukru do minimum.
  4. Unikaj tłustych, wysokokalorycznych potraw.
  5. Pij dużo wody.
  6. Jedz często ciepłe potrawy.
  7. Sięgaj po zdrowe przekąski.
  8. Pamiętaj o jedzeniu śniadania.

Co jeść, by schudnąć zimą? Wybierz warzywa i owoce!

Warzywa i owoce to podstawa zimowej, i nie tylko, diety. Większość z nich nie tylko pozytywnie wpływa na pracę układu trawiennego, ale również wzmacnia odporność organizmu, co istotne w przypadku niskich temperatur i mroźnych opadów. Uwaga – pamiętaj, by wybierać te niskokaloryczne, a jednocześnie energetyczne. W przypadku owoców świetnie sprawdzą się jabłka, truskawki, ananasy, pomarańcze, a także papaja. To doskonałe źródła energii. Z warzyw wybieraj głównie zielone warzywa liściaste, buraki, seler, a także marchew. Zawierają bowiem cenne wartości odżywcze, a w dodatku przyspieszają niezbędny dla procesu odchudzania metabolizm.

Słodycze zamień na suszone owoce

To dobra wiadomość dla miłośników suszonych przekąsek – owoce można również jeść w suszonej postaci. Są świetnym zamiennikiem słodyczy, które są nie tylko źródłem cukru, ale i dodatkowych kilogramów, niestety. Suszone owoce dodawaj do owsianki, jedz je po obiedzie i gdy poczujesz chęć na słodycze. Pozytywnie wpływają na procesy trawienne i dodają sporo energii!

Udostępnij

Autor Porady

Porada Dnia
Porada Dnia

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz