Jak wzmocnić odporność na wiosnę

Jak wzmocnić odporność na wiosnę? Zadbaj o zbilansowaną dietę!

Jak wzmocnić odporność na wiosnę? Oto porady!

Wiosna to czas, kiedy wszystko w przyrodzie budzi się do życia. My ludzie, na przekór tendencji za oknem, często czujemy się wówczas osłabieni, przemęczeni i śpiący. Potocznie nazywamy ten stan przesileniem wiosennym, które ma negatywny wpływ na organizm. Wiąże się to również nie tylko ze spadkiem sił, ale również i ze spadkiem odporności oraz wyczerpaniem organizmu po długim okresie zimowym. Niższa kondycja, mniejsza aktywność w zakresie odporności zwiększa naszą podatność na działanie niekorzystnych czynników zewnętrznych – chociażby zmiennej pogody. Nic dziwnego, że wiele osób zastanawia się, w jaki sposób poprawić jej stan. Jak wzmocnić odporność na wiosnę? Oto kilka sprawdzonych porad!

Jak wzmocnić odporność na wiosnę? Zastosuj właściwą dietę!

Budowanie odporności to w dużej mierze dbałość o właściwą regenerację organizmu oraz dostarczenie mu niezbędnej ilości składników odżywczych. Pierwszym krokiem jest zadbanie o zdrową, właściwie zbilansowaną dietę. W procesie budowania odporności ważne jest dostarczenie komórkom właściwej dawki witaminy C. Można ją znaleźć w wielu produktach. Oto niektóre z nich: dzika róża, natka pietruszki, czerwona papryka, chrzan, brukselka, szpinak. Warto zadbać o regularne dostarczanie do organizmu również witaminy A oraz cynku, żelaza i selenu. Na odczuwalny wzrost poziomu odporności organizmu pomaga dostarczenie także witaminy E, w którą bogate są: mięso, oleje roślinne, masło, kiełki zbóż, sałata, zielone warzywa. Potas i magnez z łatwością można znaleźć w wielu warzywach i owocach. Ich źródło możemy urozmaicać, przygotowując potrawy zarówno mięsne, jak i warzywne.

Pomyśl o suplementencji organizmu!

Dietę można także suplementować o brakujące składniki. W takim wypadku warto wcześniej sprawdzić, w jakiej formie wchłaniają się najlepiej. Może mieć to znaczący wpływ na ich przyswajalność przez organizm.

Uwaga na biały cukier!

Należy podkreślić, że rafinowany biały cukier obniża odporność. Dlaczego? Ze względu na jego nienaturalną strukturę chemiczną oraz obecność przemysłowych zanieczyszczeń. Układ odpornościowy traktuje go jak ciało obce i uruchamia działanie mechanizmów obronnych. Z tego względu należy obniżyć jego spożywanie do absolutnego minimum.

Udostępnij

Autor Porady

Porada Dnia
Porada Dnia

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz