porady dieta

Porady dieta – dlaczego warto jeść warzywa?

Porady dieta wskazują powody, dla których warto spożywać warzywa. Dietetycy zwracają uwagę, że uwzględnianie warzyw w codziennej diecie może zapobiec wielu chorobom, sprawić, że będziemy mieć więcej energii i ogólnie czuć się lepiej. Co warto wiedzieć o warzywach? Dlaczego ich spożywanie jest takie ważne?

Warzywa – niezbędny składnik diety

Warzywa są kluczowym składnikiem naszej diety – znajdują się na samym szczycie piramidy żywienia. Mają wiele prozdrowotnych dla człowieka właściwości, bowiem stanowią doskonałe źródło witamin, błonnika pokarmowego i dużej ilości minerałów. Zawierają wodę, przez co są nisko Nie są bardzo kaloryczne, dlatego stanowią orbitę smakowych zainteresowań osób odchudzających się. Zwłaszcza są lekarstwem dla osób zmagających się z zaawansowana otyłością, niezależnie w jakim wieku ona występuje – spożywanie warzyw jest zalecane zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Bez warzyw nie jesteśmy w stanie prawidłowo funkcjonować.

Porady dieta – bogactwo witamin i minerałów

Duża ilość witamin jest największą zaletą warzyw, w których możemy znaleźć złoża witaminy C, witaminy z grupy B, E, K i PP regulujące wszelkie procesy zachodzące w organizmie. Dzięki temu jedząc warzywa pozytywnie wpływamy na procesy trawienne w organizmie, obniżenie poziomu cholesterolu, wzrok, ciśnienie krwi, pracę układu nerwowego oraz naczyniowo-krwionośnego i wiele innych fundamentalnych organów wewnątrz naszego ciała. Zawarty w warzywach błonnik stabilizuje poziom glukozy we krwi i oczyszcza egzamin z toksyn. Warzywa również zawierają – co zostało wspomniane – sporą ilość minerałów tj. potas, wapń, żelazo, cynk, fosfor, jod, potas, sód.

Porady dieta – jakie warzywa najlepiej spożywać?

Warzywa dzieli się na trzy grupy: czerwone, fioletowe i zielone. Powinno się spożywać się warzywa z każdej z tych grup. Z warzyw zielonych warto posiłkować się kapustą, zielonym groszkiem, sałatą, ogórkami, szpinakiem. Natomiast z warzyw czerwonych warto sięgać po pomidory, paprykę i rzodkiewkę. Z ostatniej grupy szczególnie warto włączać w dietę buraki, czerwoną kapustę i czerwoną cebulę. Mamy dla Was najważniejsze porady dieta: Spożywajcie duże ilości warzyw każdego dnia!

Udostępnij

Autor Porady

Moda na Zdrowie
Moda na Zdrowie

"Moda na Zdrowie" to miesięcznik, który propaguje zdrowy styl życia. Jego redaktorzy od 2003 roku piszą o zdrowiu, dietetyce, urodzie, ekologii, kuchni oraz sporcie. Znajdziecie go co miesiąc w najlepszych aptekach.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz