zasady kuchni śródziemnomorskiej

Poznaj zasady kuchni śródziemnomorskiej!

Wczoraj proponowaliśmy Wam danie z kręgu kuchni śródziemnomorskiej. Pomidory faszerowane cieszyły się Waszym zainteresowaniem. Zastanawiacie się, jak na co dzień przystosować kuchnię polską do zasad diety śródziemnomorskiej? Oto porada:

zasady kuchni śródziemnomorskiej

Jakie są zasady kuchni śródziemnomorskiej?

  • Zwiększ spożycie ryb i owoców morza – przynajmniej 2–3 razy w tygodniu, w postaci past do pieczywa, dodatków do sałatek, zapiekanek, pulpecików czy zup, w postaci pieczonej, gotowanej.
  • Zastąp oleje rafinowane oraz margaryny utwardzone na oryginalną oliwę z oliwek extra virgin tłoczoną na zimno – jako dodatek do sałatek, dressingów, warzyw gotowanych, surówek lub do szybkiego obsmażania i pieczenia. Temperatura dymienia oliwy wynosi 210 st. C, dlatego nadaje się ona do smażenia na wolnym ogniu na średnio rozgrzanej patelni.
  • Warzywa powinny stanowić bazę każdego posiłku, dzienna ilość to minimum 700 g – w postaci zup, potrawek, surówek, sałatek, mogą to być również warzywa na parze, grillowane lub świeżo wyciskane soki.
  • Owoce jedz dwa razy dziennie w ilości ok. 300 g jako drugie śniadanie lub podwieczorek, jako dodatek do jogurtu lub z orzechami, nasionami. Najcenniejsze są owoce o intensywnej barwie, zawierające antyoksydacyjne flawonoidy – czerwone winogrona, granaty, borówki, jagody, maliny czy aronia.
  • Zamień dwa posiłki mięsne w tygodniu na potrawy z nasion roślin strączkowych – możesz zrobić kotlety z soczewicy, fasoli, ciecierzycy, pasty typu hummus, jako dodatek do sałatek czy gulaszu warzywnego i zup.
Udostępnij

Autor Porady

Moda na Zdrowie
Moda na Zdrowie

"Moda na Zdrowie" to miesięcznik, który propaguje zdrowy styl życia. Jego redaktorzy od 2003 roku piszą o zdrowiu, dietetyce, urodzie, ekologii, kuchni oraz sporcie. Znajdziecie go co miesiąc w najlepszych aptekach.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz