dieta

Rozpoczynasz dietę? Oto zalecenia na pierwszy miesiąc!

Dla wielu dieta to synonim słowa „głodówka”. Wiąże się z licznymi wyrzeczeniami i pod żadnym pozorem nie może kojarzyć się z dobrym smakiem i ciekawymi przepisami. Wiele razy, cytując zaprzyjaźnione pismo „Moda na Zdrowie”, radziliśmy, jak z głową  przechodzić na dietę. Dziś podpowiadamy, o czym pamiętać podczas pierwszego miesiąca diety. Oto porada:

dieta

O czym pamiętać, przechodząc na dietę?

 

  • Wprowadź dobre nawyki żywieniowe. Jedz nieco mniej, ale regularnie, 4–5 razy dziennie. To ważne, bo dzięki temu organizm dostaje impuls do systematycznego spalania kalorii, a nie magazynowania ich w obawie przed nadchodzącym głodem. Pamiętaj – głodzenie się nie sprzyja odchudzaniu! Zadbaj o różnorodność: organizm potrzebuje zarówno białek, tłuszczów, jak i węglowodanów – a więc tak mięsa i ryb, jak i oliwy, owoców czy pełnoziarnistego pieczywa i kasz. Pij co najmniej 1,5 litra wody dziennie.
  • Nie licz kalorii z ołówkiem w ręku, bo to żmudne, uciążliwe i czyni z jedzenia matematyczną szaradę, a nie przyjemność. Ponieważ jednak kaloryczności produktów nie można ignorować, musisz poznać choćby przybliżoną wartość każdego z nich, by komponować posiłki smaczne, zaspokajające głód, ale o możliwej najniższej wartości energetycznej. Co zatem warto jeść i pić? Zero kalorii ma czysta woda, niesłodzona herbata i kawa. Mało kaloryczne są m.in: surowe warzywa, gotowany lub pieczony bez tłuszczu drób, chude ryby gotowane na parze, gotowane na twardo jajka, zupy na wywarach warzywnych, jogurty bez cukru. Zwracaj uwagę na jakość i skład produktów. Im prostszy, tym lepiej.
  • Stawiaj na świeże warzywa, bo są niskokaloryczne, można zjeść ich stosunkowo dużo, a poza tym są bogactwem witamin i minerałów. Jedynym ograniczeniem mogą być problemy gastryczne – warzywa zawierają dużo błonnika, który powoduje wzdęcia oraz nadmiar produkcji gazów. Jeśli surowe Ci nie służą, możesz je spożywać w formie gotowanej.

 

Kwiecień dobiega końca, więc to ostatni moment, by zapoznać się z programem wiosennej odnowy organizowanym przez ekspertów „Mody na Zdrowie”. Biegnij do apteki – może jeszcze zdobędziesz kwietniowy numer! WARTO!

Udostępnij

Autor Porady

Moda na Zdrowie
Moda na Zdrowie

"Moda na Zdrowie" to miesięcznik, który propaguje zdrowy styl życia. Jego redaktorzy od 2003 roku piszą o zdrowiu, dietetyce, urodzie, ekologii, kuchni oraz sporcie. Znajdziecie go co miesiąc w najlepszych aptekach.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz