zdrowy i spokojny sen

Zadbaj o zdrowy i spokojny sen – oto porada!

Zdrowy i spokojny sen to gwarancja regeneracji, dobrego humoru o poranku i zapasu sił na cały kolejny dzień. Czy można się nauczyć takiego zasypiania? Oczywiście, że tak! Potrzeba na to czasu i zmiany wielu nawyków. Oto porada:

zdrowy i spokojny sen

Zdrowy i spokojny sen – jak na niego zapracować?

 

  1. Do dobrego snu trzeba przygotowywać się cały dzień – nie tylko wieczorem, tuż przed położeniem się do łóżka!
  2. Ogromne znaczenie mają dieta oraz aktywność ruchowa. Spacer trwający kwadrans czy joga w ciągu dnia ułatwią zasypianie.
  3. Pamiętaj, by ostatni posiłek spożywać około półtorej godziny przed zaśnięciem. Wyeliminuj z diety ciężkostrawne kolacje.
  4. Dobierz materac, który zadba o prawidłowe ułożenie sylwetki. Znaczenie ma również poduszka, na której śpisz.
  5. Zadbaj o temperaturę powietrza w sypialni. Optymalna wynosi od 16 do 18 stopni Celsjusza.

 

Przed zaśnięciem warto również ograniczyć korzystanie z urządzeń elektronicznych. Niebieskie światło pobudza organizm, zamiast pomagać mu w przygotowaniu do snu.

Udostępnij

Autor Porady

Moda na Zdrowie
Moda na Zdrowie

"Moda na Zdrowie" to miesięcznik, który propaguje zdrowy styl życia. Jego redaktorzy od 2003 roku piszą o zdrowiu, dietetyce, urodzie, ekologii, kuchni oraz sporcie. Znajdziecie go co miesiąc w najlepszych aptekach.

Inne porady

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Zostaw komentarz